Typy elekropřevodovek

Pochopení ozubených kol je výchozím bodem při výběru převodovky. Při výběru typu ozubeného kola pro aplikaci je třeba zvážit několik faktorů. Pochopení ozubených kol je výchozím bodem při výběru převodovky. Při výběru typu ozubeného kola pro aplikaci je třeba zvážit několik faktorů.
Čtyři styly

Výstružník: Čelní kolo má úhel šroubovice 0 ° nebo spíše zuby jsou rovné.
Šikmý: Jedná se o úhlové ozubené kolo. Úhel se může měnit od aplikace k aplikaci obvykle mezi 1 ° -45 °.
Šnek: Šnekový převod se nachází v pravoúhlých převodovkách. Tato ozubená kola „zahnou roh“
Zkosení: Tento převod má tendenci mít nižší poměr a běží s vyšší účinností než šnekový převod.

Další úvahy

Znalost různých charakteristik každého typu převodovky není jediná věc, kterou je třeba zvážit, zde je několik dalších faktorů:

Axiální zatížení: Axiální zatížení je množství hmotnosti nebo tlaku podél hnacího hřídele. Je důležité používat ložiska, která vydrží tlak z váženého hřídele. Jinak by mohlo dojít k neočekávanému poškození elektromotoru – výkon ovlyvní frekvenčný menič

Tepelné zpracování: Věnujte pozornost tomu, zda jsou vaše ozubená kola tepelně zpracována nebo ne. Pokud jsou ozubená kola tepelně zpracována poté, co jsou vařena, zvýší pevnost ozubeného kola.

Hobbing: Hobbing je proces řezání ozubených kol v každé převodovce. Nejen, že můžete vařit ozubená kola, můžete mít také varnou plotnu. Tato speciální hřídel je vidět na paralelních hřídelových převodovkách.

Cut vs. Powdered Metal: Existuje několik významných rozdílů mezi práškovým kovem a ozubenými koly. Řezaná kola mají tendenci být silnější než ozubená kola s práškovým kovem. Kromě toho mají řezná kola také sklon k vyšší přesnosti zubů. Tato ozubená kola jsou obvykle nejlepší pro nižší objem, protože mají tendenci mít vyšší cenu za převod.